Wednesday, July 2, 2014

Ramadhan Ya Karim

salam ramadhan..
masih belum terlambat kan nak ucap..baru puasa ke-4..hehe,ok la tahun ni x mcm tahun lepas berpuasa..tahun lepas aku berpuasa di waktu mengandung yg tgh sarat..alhamdulillah aku blh puasa sehingga masa melahirkan tiba..bulan puasa tu jugak baru aku rasa ok..utk makluman aku mmg mabuk teruk ye masa pregnant sampai ke 9 sembilan bulan x blh makan dgn happy nye..nak muntah la,pedih ulu hati la..bulan puasa baru aku menikmati makanan dgn gembiranya..sampai mak aku cakap, makan la apa nak makan..dah lama ko x blh makan..gituuuuuu,,aku bersalin pada 18 Ramadhan so dapat puasa 13 hari sbb balance 5 hari tu aku dah kena cop mohor x blh puasa sbb masalah kesihatan..makanya kena la ganti puasa 16 hari dan dah setel sebelum nisfu syaaban haritu..alhamdulillah..

tahun ni berpuasa dah ada anak..mmg rasa lain la kan..nak pegi param pon kena bawak anak dah sekarang..dulu kendong je dalam perut..hehe, time berbuka huru hara jugak sbb semua berperang dgn makanan, anak pulak perang benda lain..hihihi

ok lah dikesempatan ni aku mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa dan semoga ibadah kita diterima dengan pengisian2 yang berfaedah..tinggalkan perkara2 yang mengurangkan pahala dan blh membatalkan puasa ye..


No comments: