Tuesday, April 22, 2014

Weekend & Walker

salam..
weekend hari tu baru berpeluang duduk rumah,,weekend minggu lepas bz dgn kelas..penat!tp en suami pulak xde sabtu tu..ada je keje die kan..tensi aku..tp bawak jugak Fayedh jalan2..kitorang berdua kan mmg lemas duduk rumah je..hahaha..

so plan nk pegi kedai baby beli barang Fayedh..aku sebenarnya dah lama nak belikan Fayedh pre-walker..bukan walker yg bulat tu tp yg tolak..awal2 dulu mmg en suami dah cakap xkan bagi walker dan buaian untuk Fayedh..baiklah!aku menurut perintah..mmg bila baca pon benda2 ni x berapa baik dan bahaya..lagi2 walker tu,buat anak jadik pemalas..dok bergayut je kat situ, 1 aktiviti pon baby ko x progress..dok berdiri sampai sakit celah kangkang die..so no good no good..

alhamdulillah masa Fayedh 8 bulan haritu die dah blh merangkak dan sekarang ni dah memanjat2 sendiri, meniti kat sofa..lasak bukan main..ehh,,byk pulak cerita lain..hahaaa
so aku plan nak beli on9 je brand playskool..ada jmpa kat fb harga rm130..tp cakap dalam hati xpe la,tunggu gaji minggu ni..lagi pon bukan Fayedh blh terus pakai..
pastu bile bincang2 dgn en suami die cakap mcm x yah la beli brand playskool ni sbb nye die jenis 2 in 1 siap ada ride..


haa gini ha rupanya..laki aku cakap Fayedh dah ada ride moto yg mak handam aku kasi dulu..so buat apa byk2..

betul jugak kata die tu..bukan best pon ride2 ni..kena tolak pakai kaki...menyemakkan rumah nenek ko je dik..hehehe,so aku mmg ada option lain la dari brand fisher price..dok usha2 kat fb kedai baby yg aku selalu pegi tu, aku call tanya harga sebelum aku terjah kedai die..die cakap ada byk lagi choice better datang kedai je..harga dlm rm160++ gitu..ok la..aku pon pegi sbb nenek Fayedh kata nak belanja..hahahaha,,,jimat duit mama..

muka budak happy nak dapat menan baru..nenek belanja!!
mula2 pegi kedai lain,,kedai tu baru jugak la daripada kedai yg aku selalu pegi tu..ada member cakap kedai die lagi murah..so aku pon pegi..die tunjuk brand vtech..mmg aku dah kenan sangat la..fisher price pon ada jugak..yg vtech tu ada tester..kelass ko tester aku sebut..hakhak..so bagi Fayedh try, biasa la die..mula2 mmg excited..die suke je..bila tgk rege rm179.90..aku tanya xde promo ke?die cakap 10% je..ok la..aku ckp dgn mak aku jom pegi kedai biasa tu dulu tgk harga..lagi pon aku ada vip members blh kumpul point..


dah kenapa malu2 gitu???hehehe
bila pegi kedai kiddie garden tu terus tanya nak tgk vtech punye brand tu kan..die pon ada tester..hahaha,,x sudah2 dgn tester ko..so bagi lagi Fayedh main..kejap je die leka..pastu die bantai nak merangkak 1 kedai..penat mama!papa dah la xde!

tgk!bukan ikhlas sgt tu nak main bendalah ni..mata ke lain je..ni pon terpaksa sbb melayankan mama ko ni kan..hahaa
kedai ni bagi rege promotion rm160++..terus ambik je..kedai lagi satu tu x dapat harga ni..tu fisher price kat belakang tu nmpk x?tu mahal sikit..x kuasa nak beli mahal2..nanti main kejap je kan..vtech ni pon dah ok sbb roda die lock x laju sgt..mmg sesuai utk beginner katanya..aku berkenan jugak brand fisher price yg design 1 nih..

ni ha..blh tolak tarik..mcm comel jeee..tp xde lagu2 n lampu2..usia Fayedh ni sesuai mainan yg berbunyi dan berlampu lap lip lap lip..so pilihan dibatalkan kerana x menepati piawaian gitu..
ni la jadik pilihan..bendalah mainan depan tu blh bukak so anak blh main kat bawah..blh tekan2 ada lagu2 n lampu2..so jimat,x yah beli mainan lain..
actually aku consider beli walker jenis ni sbb die x terlalu bergantung sgt untuk berjalan..lagi pon aku beli time die dah pandai merangkak..so ko kena berdikari ye dik kalau nak berjalan..jatuh, jatuh la..xde nak manja2 sgt..tp pilihan di tangan parents masing2..terpulang..ada jugak yg ckp anak die pakai walker ok je..mmg la, aku x menafikan dan mengatakan walker tu x baik dan x bagus..cumanya blh fikir, benda tu bukan membantu anak berjalan pon..mls la cakap byk..blh baca link ni dan ini ye..

bukan nak kata aku pandai sgt, aku pon merujuk..lagi pon laki x bagi xkan nak melawan kan..haha,,boyan pon berjaya x bagi..hari tu penah la masukkan die dalam boyan..kejung je x tau nak buat apa..tangan terangkat, kaki terangkat..hahah,,kelakar tgk..cuma puting je aku x berjaya, dah terbagi masa die dalam pantang dulu..mmg ikutkan niat kitorang, 3 benda ni kalau blh elak mmg nak elak..tp nak buat cmne..skrg ni kitorang cuba kurangkan puting die,bagi time nak tido je..

lepas beli menan tu kitorang balik terus xde ke mana..cuaca pon nak hujan..esoknya plan nak jalan2 jugak dgn en suami sbb die free..lps tu adik ipar call cakap nak celebrate bday mak mertua kat rumah..so lepas pegi jusco kitorang blk sendayan makan2..gambar xde,,sejak2 ada anak ni susah nak merakamkan detik2 berharga..kahhhhh!gitu sekali statement..

selfie anak beranak je yg senantiasa sempat..hahaha
lps makan2 kitorang pon balik,esok tu nak keje..tu jelah nak cerita..hehe

tata

No comments: