Friday, January 11, 2013

Tahun Baru di Dalam Dilema

salam kawan2..heheh..
so aku rasa blm terlambat nak wish Selamat Tahun Baru di Blog yg x seberapa nih..kekangan masa menyebabkan aku malas nak update ini blog..lagi pon bz dgn urusan itu dan ini...jadinya,aku mulakan cerita tahun baru dengan perkembangan operation mak aku hujung tahun haritu..so far dah ok sikit aku tgk,,pembedahan pon berjalan dengan jayanya cuma byk sangat bleeding lepas operation yang keluar dari lutut..hampir 3 hari jugak keluar darah x henti2..dan ubat bius tu pon makan masa jugak masuk kat belakang mak aku yg buatkan kaki masih x rasa apa selama 3 hari..tp sekarang lutut dah x sakit, cuma otot2 dan tulang keting je yg masih sakit..yelah,ibarat orang bertukang mak aku cakap,,sbb mak x bius habis,,separuh je mcm operate nak bersalin tuh..so blh dengar die mengetuk, bertukang dan mcm2 lagi..hehehhh..alhamdulillah xde apa2 komplikasi..dgn keadaan kesihatan aku yg x berapa nak mengizinkan masa tuh..nasib kakak aku bagi pinjam die punye maid teman mak kat hospital..aku mmg flat habis,,kaw2 punye..apakah masalah kesihatan aku tu agaknya??akan aku share later2 k..korang doakan jela aku ni sihat walafiat..aminnnnn ;)

utk servis di hospital gomen ni pulak..pada pandangan mata aku, sekarang dah bertambah baik..sbb fikir jugak nak buat kat swasta makan 20k sebelah lutut..kat gomen ni baru 7k..lagi pon blh claim kat ofis mak aku..layanan doc sangat2 ok,,dan nurse jugak,dah x mcm dulu2..garang x bertempat!masa operation pon ada 2 org pakar bius standby dekat mak smpai operation selesai..jadinya, diorang mmg monitor la..xde la lepas tangan..cumaaaa,,servis di wad je yg lembap..kitorang mintak bilik 1st class dah bayar utk 6 malam pon susah nak dapat..sudahnya malam akhir baru dia offer,,esok nye tu nak balik dah,baik la x payah kan nak punggah2 barang..

curik pic kakak aku..masa ni dah beberapa hari jugak lepas operation.so kene tuam dengan ais kat atas lutut tuh..anja mmg poyo..seminggu lepas tu jari die pulak kena jahit..hehe

so,,apa yg dalam dilema itu??jeng3...

ni hah!aku dah booking lama dah..daripada sebelum pegi Melbourne lagi..dapat harga murah jugak kan utk 2 org..ni dah include seat,,cuma blm masuk luggage n meal je..sebabbbbbbbbb aku x sure nak pegi ke x..cane ekkkkk??
huhhh,,bukan x nak pegi..actually aku dah plan mcm2 aktiviti kat sana walaupun cuma percutian yang sangat2 pendek..tapiiii,,ada beberapa sebab musabab dan alasan yg buat aku keraguan nak pergi..mak pon blm pulih sepenuhnya..so,,nak burn atau pegi je???

2 comments:

Sumayyah Nadhirah said...

ko bincang la gan mak ko...
hahhahah tiket murah mmg cmtue selalu...mesti takut xjd g...

~Beb~ said...

tgk kdaan cemane.. penah kami pergi je tapi abah yg sakit. tp bkn la sakit2 baru. sakit yg dah lama.. cuma sll contact dorang la dari luar. kalau bincang dgn dorang pon dorang sruh pg je.. sbb yg lain bole tlg jga kn.. lain2 situation dgn u la