Tuesday, October 16, 2012

Apa Nak Dikata??

salam kawan-kawan...
apa nak dikata??
hehe,,ok la..due to appointment mak aku dgn doktor pakar pagi td,doktor cakap mmg dah x leh buat apa lutut mak tu..sbb bulan 7 hari tu kitorang dah setuju nk buat injection kan..utk kedua2 belah lutut.so utk tmpoh 3 bulan ni mmg x de perubahan sgt..mak still kata sakit n jalan pakai tongkat lagi..n doktor mmg suggest buat operation saja..tp mak ni suke tangguh2 sbb takut..mmg la,,aku pon risau jugak..tp smpai bile..aku mmg x blh paksa,bnda2 ni sume kene psikologi pesakit tu sendiri..bila td doktor cakap cmtu, mak pon ok,,bersetuju buat operation..lagi pon doktor cakap kaki mak dah nampak bengkok bila berdiri..so kalau dibiarkan lama2 nanti lagi bengkok n lagi besar risiko kalau operate..makanya..apa nak dikata???kata setuju je lahhh!!!dah kalau itu yg blh buat mak berjalan balik tanpa tongkat!!itu yg aku harapkan..

btw, just nak share..aku kadang2 lagi respek dgn doktor yg bukan melayu nih..bercakap tu lebih sopan daripada melayu..knp ek??ni aku cerita bukan doktor2 pelatih yg gred 41 tu ok..ni mmg yg doktor pakar yg sentiasa buat rondaan bilik ke bilik mengawal anak2 buah die tu..1st visit dulu ke HTJS tu dgn doktor pakar melayu..mmg mcm tahiiiiii je..hangin aku..blh plak bercakap tu main2..hello!ini patient kau ok,,kalau cmtu la pe'el kau xde sapa nk hormat,,kemsalam jelah..yg 2nd visit dpt doktor pakar india,Dr. Michael..maksud aku,die datang utk monitor..kalau cek2 biasa ni doktor 41 tu je..untuk time tu mmg ok sesangat..hormat org, dgn aku pon cakap baik2 je..n part injection pon die jugak yg buat..dpd otw nk pergi tu aku dgn mak dah berdoa2 jgn la ada doktor hampeh tu..puiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!utk appointment td pon sama,,doktor pakar india jugak,Dr.Gopi,mmg die bagi penjelasan yg baik,cakap pon lembut je..at the same time, Dr. Michael tu nmpk aku, siap blh tegur lagi..
"ehh,,mcm pernah nmpk"...
"yelahh,,mak saya kat dalam tu ;)"
"oohhh,,ok3 ;D"
kau ingt doktor melayu ada cmtu??mmg x!!kerekkk abiss..nak2 si hampeh tuh..apa nak dikata?????

ok lah,,abis cerita doktor,,so mak aku akan ada appointment lagi bulan 11 ni dgn ortopedik,pastu akan ada appointment lain utk x ray n buat ECG dan terus ke unit bedah,,aku lupa nama unit apa..tarikh operation pulak 21 Disember 2012 ni..so aku harap sangat mak ok dgn operation ni..moga sume selamat hendaknye,,aminnnnn...

sekian

2 comments:

Cik Aja said...

Semoga semuanya berjalan dengan lancar..
INsyaAllah :)

wAnNy said...

aja-aminn..tk