Monday, August 13, 2012

Shopping Raya

salam kawan-kawan..
isnin yg amat2 x best!aku rasa nk cuti je daripada sekarang tau..
penat! (tahapayangpenatpontaktau)
hehe,,ok la..semalam baru berkesempatan nk shopping raya..ehhh,,bukan dah shopping daripada sebelum puasa ke??hahaha..
mmg la..tp ada je yg x cukup lagi..biasa la kan...
mmg baju raya utk hari pertama da siap!tp aku mcm nak lagi satu..
sbbnye yg aku tmpah tu,mcm dah x cantek pulak aku tgk..(buat baju kerja sudehhh)
lagipon kebetulan next month cousin aku ada yg kawen..
so haruslah mak nk glamer2 kan..cehhhhh!!

knp semalam baru nk shopping??
salahkan en suami ataupun UKM..
buat final exam time2 puasa.dah tu tiap2 minggu pulak..
contohilah UUM aku ni ha..sekali jalan je final exam.xde gap lama2 nih..heheh
so semalam baru last paper..dan nasib la pagi..so pukul 11 tu abis exam trus blh membeli dan belah..
korang bayangkan la tiap2 weekend aku harus bersabar tau...jeles tgk org asik sopping je..
nak buat macam mana kan..

muka si suami puas dah abis exam..muka si isteri suke dapat jugak pegi shopping akhirnya
okayy,destinasi kami ialah ke Shah Alam..mmg thn lepas pon ke sini..
tp penyudahnya baju beli kat butik senawang je last year..sbb nye x tau nk pilih mana dah..
bila dah berkenan mahal nau pulak..rasa mcm x berbaloi..
so smlm tu smpai sana pukul 12.20 cmtu..
org mmg ramai nak mammmmppp...
dapat parking pukul 1.30..what the??????minyak kereta gerak 1 takuk semata2 carik parking sajo..
dah tu sapa suruh menempah maut kan..tp daripada aku pegi jalan TAR??lagi laaa..
kawasan sempit,mati x bernapas agaknye..
dapat je parking,nasib dekat..pegi ke SACC Mall dulu..round punye round..berkenan dgn baju D'Rias..tp harganya melampaui batas..en suami kata jgn membazir..baik lah!bajet yg en suami benarkan adalah bawah daripada rm400..sob sobbb ;(
pastu round lagi,masuk butik Lemari..ada jugak yg menarik perhatian,,tp mahal jugakkk..
masuk kedai sebelah (lupa nama) dah ada yg cantik n harga berpatutan, tapi tang colour outtttt!!!
xde colour lain..
ishh!terus rasa give up!rasa nk menangis kuat2..

so en suami kata jom ke PKNS pulak..
aku kalau masuk PKNS ni x berapa nk suka sgt..sbbnye aku akan nampk lebih byk org daripada baju..sigh!
tp xpe..pegi jugaklah memandangkan mak aku pon ada suruh bli kaftan..
so aku ingt ada kot kat PKNS..
round dari hujung sini ke hujung sana..namun hampaaaa..
sbb nye baju yg byk aku blh dapat kat giant senawang tu je ha..melambak..
koser la nk bli kan..kaftan mak pon xde..sume jarang2 dan berlining..mak x mau
smpai hujung aku nmpk Jedan..kat booth2 luar tu pon ada jugak Jedan..
aku tgk price agak reasonable pulak thn ni..2 thn lepas blh pitam tgk harga die..
so masuk jela butik Jedan..masa kat booth luar tu mmg dah berkenan ada 1 baju dari butik die..
tp melebihi bajet sungguh..so dgn harapan ada la design lain yg ikut bajet kitorang..
try 3 design terus berkenan dengan kurung dress..harga sipi2 nk terlebih bajet yg en suami luluskan..
terus proceed je..heeeee ;D suka nau la kan..

nahhhh..tp size M die agak lebau..nk amik S dah xde colour yg aku nak..mak cakap ok je..tp bile smpai rumah tgk lama2 dah mcm baju pinjam pulak..xpe.blh alter sikit nnti..
lepas pada tu pegi SACC Mall balik carik baju melayu en suami yg sedondong dengan baju aku nih..
lagipon en suami nk beli samping..yg aku x blh bla nye org jual samping tu die cakap..
1 rm90, 2 rm100..woiiiiii....mmg nk suruh bli 2 la kan..tp kain mmg ok sesangat..puas hati..
bukan mcm kain kat jakel yg bli baju melayu free samping tu..kain samping die nipis!
kalau nk yg murah sikit 1 rm45, 2 rm50..pehhhh,,strategi ko meniaga kan...
so en suami amik yg 2 rm100 tu..

misii diteruskan lagi ke seksyen 7..
aku ingt nk carik tudung..malangnye Fareeda sana tutup..
nk pegi pearl haya,ada buat diskaun pon da malas sbb nye terlampau pack jugak..
tapiiiiiiiiiiiiiiiii...

nasib baik sebelum puasa hari tu dah rembat 2 helai tudung..tp utk baju yg baru bli semalam tu la xde tudung nye..nk shoot ke bangi dah malas sbb da petang...xpe la next time kot..(next time apa derrrr??nak raya dah,,muahahaha)
so kami ke Plaza Shah Alam pulak..
ingt nk carik kaftan mak..pon xde jugak..sedih okay..
xpe la mak nnti kita carik kat Seremban je..
lepas tu 1 lagi masalah timbul.x tau nk berbuka kat mana..hahaha..
sbb nye xde booking kat mana pon..
pusing punye pusing,jmpa Mohd Chan Abdullah tu..so decide buka situ jela..
tp time tu da pukul 6 petang,,org tu cakap da penuh...cetttttt!mana nk makan ni..
sbb nye kitorang malas nk g jauh2 ke Klang nun..nnti nk blik seremban lambat pulak..
nk pegi seksyen 7 balik dah tntu2 jem x abis2..kedai pon mesti full semua..
kesudahannya kami berbuka kat Mcd je..kesian!

x habis dengan tu,mlm td ingt nk ke uptown kat senawang tu..tp dah x larat..
mungkin malam ni la kot..
tudung aku tu pulak tah bila nk pegi Bangi..silap2 beli on9 je..
so smpai rumah malam td terus menidurkan diri dengan aman dan x sedar diri langsung..

sekian

2 comments:

Sumayyah Nadhirah said...

aku g bangi sabtu packkkk gile! tudung xjumpe2 gak! bencii laa

wAnNy said...

haha,,pakai tudung lama la nampaknye..