Thursday, July 5, 2012

A&W @ Grand Lexis | PD

salam kawan-kawan..
ok,saja nak cerita short vacation kami minggu lepas..
2 hari je, xblh cuti lelama maaaa...xpela,janji dapat kan..
fikir punye fikir,x tau nk pegi mana,planning awal jugak dalam pertengahan bulan 5..
mula2 nk pergi pertengahan bulan 6,tp masa x mengizinkan,,bukan aku,tp laki aku..
aku dah mmg free je sbb dah abis final..
rayu punye rayu kat jantung hati,,mmg kami kene amik cuti rehat..nk pergi weekend mmg x dan..
xpela,,ku relakannnn..hihi..
so lokasi pilihan kami ialah yg paling dekat di Grand Lexis Port Dickson..ibarat pulang ke kampung halaman aku kann..xpela,,nk stay hotel mahal,x blh pegi jauh2,,langkah penjimatan kata kauuu..
aim nk stay sini dah lama,daripada sebelum kawen,,boleh??masa tu nama lain,Legend,baru2 ni da tuka Grand Lexis..
tp tula,asik ke lain je pegi nye,,kampung sendiri jugak yg x pegi2..hehehh..
ok la,,xmo cakap banyak,,jom kita menjelajah sekitar hotel GRAND nih..
nmpk x ada 2 bangunan,,sebelah kiri tu Lexis,,itu ada hotel je,mcm bilik biasa ni la...yg GRAND nih,,ada water chalet dan villa yg mana include private pool setiap satu bilik..haaa,,gitu la GRAND nye..
ini lobby nye..
ni sebelah kanan lobby..ada lift dan tmpt bfast..actually aku pon x tau apa kat atas bangunan nih,,yg aku tau tingkat 9 rooftop tu blh amik pemandangan sekitar water chalet nun,,yg floor2 lain x tau apa ada..maybe ada bilik jugak kot..x smpt nk round la,,masa x cukup..sbb masa adalah emas dan perlu dihabiskan dalam kolam..ehhhh ;p
lokasi hotel ni bersebelahan je dengan Glory Beach Resort sebelah nun..

ada jugak bermacam2 game kat sini..yg kat sebelah sana ada panah2 bagai,,tp malas nak jalan smpai sebelah sana tu..


okay,ni kat tingkat 9 bangunan Grand Lexis aku cerita td..kira mcm lookout point la,nak tgk water2 chalet tu
plus area bilik aku yg garden living punye..ini dah zoom ye,ehh,,blh nmpk pulak kan...tp xde sapa pon nk sekodeng ko berkubang kat dalam tuh,,lagi2 malam..mmg x nmpk

malangnya air laut x biru,,hihi
ni sebelah kiri pulak

menyempat lagi kan..ada perkhidmatan buggy untuk yg stay di water chalet,,mmg jauh nk menapak..mcm kami bawak kete je parking depan villa..
tmpat game ni x beroperasi pulak,,agaknye sbb weekday,,kalau weekend mesti ramai..

en suami suruh buat muke poyo + puas..heheh..ehh dah baju lain pulak kan,,kalau nak tau,ni la hari pertama,baju biru tu keesokan harinya,,tp x smpt nk round sekitar hotel hari pertama tu,makanya aktiviti rondaan dijalankan pada hari kedua..;)

so,,inilah kediaman nye,,ibarat rumah semi-D la kan,,sebelah tu org lain punye,,maaf,gambar senget...actually ni new wing yg Grand Lexis buat,,kira bilik baru la berbanding water chalet tu,nnti aku story knp dan mengapa aku x pilih yg water chalet..
H108 ;)
okayy,,nnti kita sambung entry lain utk terjah bilik yer..
*sgt bz minggu nih dengan training boling pulak..malam ni tournament nye,doakan JPV N.Sembilan monangggg!hehhh..entry ni pon dok pending je sbb x abis edit,jadinya lambat la publish..

sekian

No comments: