Monday, June 25, 2012

Kesan Heboh Pertunangan

salam isnin kawan2...
ok aku tau sume monday blues!muehehehe
so hari ni saja nak sharing info sikit..sharing is caring kan..

ni ada video daripada ustaz don pasal pertunangan nih..
aku tau benda ni daripada sebelum tunang lagi..
en. bf (masa tu) selalu membebel.."jgn buat besar2,,nnti timbul fitnah,itu ini itu ini"
tp gf die (masa tu) agak degil la..
lagi pon bapak aku nak jugak buat makan2 utk jiran tetangga..
so bila en. bf (masa tu) tau ada 2 bijik kemah,die dah terkejut..
"uishh,,mcm besar je majlis nih, kan dah cakap jgn buat mcm ni"
nasib baik xde insiden xjadi masuk meminang kan..haha
tp sedegil2 aku ni pon,aku dengar jugak tau cakap die masa tu,,sbb aku pikir mcm betul jugak apa yg diperkatakan,,tunang je pon,buat nye x jadi kawen?? (mintak dijauhkan masa tu),x ke aku yg malu?
ikutkan hati buas aku nih,,mmg aku da siap pasang impian nak buat pelamin bagai..
tp bile pikir2 balik,ok la.x yah pelamin,buat simple2 je..
baju pon aku pakai mana yg ada je,mekap tu aku amik jugak (degil kann),photographer pon housemate aku je masa kat jempol dulu..
jemputan masa tu blh tahan jugak la dirahsiakan,,aku ajak yg rapat2 je..jiran yg dekat2 je..jauh2 x jmput,,hihi

kalau ikut en. bf (masa tu) die nak datang sekeluarga n berbincang je,bagi cincin pastu selesai..
tp aku x tau la,,da macam fenomena kan,,sume majlis bertunang mesti nak hebat2..
xpe2,,meh dengar ustaz nak cakap dulu ;)


tapi jangan pulak ada yg terasa..kalau dah plan tu buat jela ikut plan..tepuk dada tanya selera kan..
aku just sharing info, aku pon melakukan kesilapan jugak masa tuh..manusia,mana ada perfecto!
dan kesilapan aku jugak publish sume gambar2 tunang tu kat fb..ampunnnn!
mmg seeloknya majlis pertunangan dirahsiakan,utk elakkan mcm2 fitnah, dan hebohkan la majlis walimatulurus nanti ;D

sekian..

5 comments:

mamabetty! said...

hye wani,

mcm nk terasa boley?? haha
mase aku tunang pon ikotkan hati taw..en tunang dah ckp xpyh pelamin bagai..aku punyer degil kalah dewa hahaha..janji ati puas boley?? terokkan..dia pon xley nk ckp ape dah..huhu..tp bile bce entry ko neh insaf kejap..tp dah sudah ponggg..

harap sesape yg degil mcm aku neh semuanyer smpai ke ikatan perkahwinan..same lah ngan aku..aminnnn~

Thanks for da info! =)

wAnNy said...

mamabetty-haha,,jgn la nak terasa..aku pon sama jugak..benda dah jadik,,nk buat cmne kan..
btw selamat bertunang ye,semoga kekal hingga ke jinjang pelamin dan akhir hayat..aminnn ;D

mamabetty! said...

thanks n aminnnnn~ =)

Sumayyah Nadhirah said...

hahhaa..aku nk wt simple xjemput korag semua bole? kekkek..xdela buat je yg termampu.hehhe sekali seumur hidup...kalau jodoh hingga akhir hayat..

wAnNy said...

maya-x kesah pong..janji kawen jemput..hahaha