Tuesday, February 14, 2012

Selamat Bertunang Kakak + Penang

salam semua....
ok,,aku nk cerita pasal cuti minggu lepas yg 4 hari tu..
knp 4 hari??sbb maulidur rasul dan thaipusam..
haaaa,,mmg best la kannn
so,masa maulidur rasul tu kakak bertunang...
kakak ni kawan sekelas,serumah masa kat poli dulu..
so gerak ke KEDAH la pagi2 buta bersama en suami, mummy dan aja..
aja aku amik kat R&R dengkil sana..
sakit montot mak yong tu dok lelama dlm keta,,hehehh
kitorang smpai umah akak dlm 12 lbh,,awal kau..mak die pon x salin baju lagi..
smpai2 trus dpt makan tghri..
makan smbil menghirup udara segar yg dikelilingi bendang..cehh ayat kau....
dah,,mari layan gambar....
apam polka dot utk tetamu yg hadir



harus ada gambar bersama mak yong ;)

perantin dah cemas

ni da tenang sikit..haha,,baju n mekap adalah cantekkk;)

bersama bakal ibu mertua

trio
ok,,aku x blh stay lama sbb kami akan ke penang utk bermalam..
cik aja tinggal umah akak sbb nnti gerak blk bersama..
dlm pkl 3 lbh kot aku da chow,,sbb kalau lambat mau xde bilik,aku reserve smpai pkl 4..
masa smpai butterworth aku tgk jam mmg x smpt la kan,,call hotel bagi tau aku lmbt sikit..hold dulu bilik tu..
smpai je kat terminal feri nahhhhhhhhh,,,jem karatttt
aku sampai hotel nk dkt pukul 6 kot

kami stay di traders hotel penang..amik extra bed sbb nk amik 2 bilik mcm rugi..check in da petang kan..so pembazirannnn..en suami da fengsann sbb penat + panas
lps mandi2 aku dan en suami ke 1st avenue sebelah je hotel tu utk carik kasut..
haha,,agak kelakar ok,aku blh plak dah smpai dengkil masa tu nk tggu aja baru pasan kasut x bawak!
time2 tu plak kotak segala kasut xde,aku da turunkan sbb semak,nk letak barang x blh..adesssssss
nk xnak pakai kasut mak yg verrryyyyyy cantekkkk!huwa3,,sadis ok...

lepas maghrib kitorang ke padang kota lama sana utk dinner..
huhhh,,mmg off diet kejap sbb sekali sekala xpe kan..hehehhhh...
tp xde gambar,kamera tertinggal dlm keta,,over excited kan..padahal bukan x penah pegi..cehhh
xde gmbr xpe,aku cite menu jela ek,,
kitorang bedal pasemboq(wajib)-rm32, mee udang-rm8, sotong kangkung-aku x ingat,rasa rm8 jugak, nasi grg kampung-rm5, char kuey teow-rm8 jugak rasanya..pada aku mmg mahal,,tp biasa la tmpat pelancongan kan...janji puas dan kenyang!

blk hotel trus pengsan suma..
pg2 esoknye kitorang g carik bfast kat taman tun sardon sana..
aku ada baca kat blog2 org sume kata kat situ meriah bfast,,
kitorang mmg xnak bfast kat hotel,,x amik pon,,lagipon untuk gov rate exclude bfast,,boleh??
x kesahhh la kan,,sbb aku da terbayang2 capati dengan kuah kariiiiiii....hehe
so kami ke sana dgn bantuan GPS..
sesampai je mmg penuh org..blh dikatakan sume gerai beratoq..
gambar nan hado jugakk..kat situ harga berpatutan...

satu gambar ni je ada,,kami nk try serabai yg dikatakan fofular kat sana..smpai beratur ye..rasa ok la

lps tu da kyg,,kami bergerak balik hotel,,jem lagi!
kami di penang byk menghabiskan masa dlm kete sbb mengadap jem..pagi ptg siang malam jemmm
ko cuba bayangkan,,lepas bfast nk smpai hotel trus blh checkout...haaa,,x ke lama kan,,padahal xde la jauh sangat tmpt bfast tu..
time2 tu pulak nk sambut thaipusam pecah2 kelapa bagai,jln tutup sana sini,,aku ingt esoknya baru buat sambutan..hampes je..
siap tercium bontot kereta dpn la..nasib x apa2..
lepas check out kitorang gerak untuk carik jeruk n bli nasi kandar line clear..
mak stay dlm kete je sbb jauh jalan nnti..
tu pon berjam2 jugak

tgh2 panas sanggop beratur tau,,sbb masa honeymoon dulu kedai ni tutup,,amat sedih..kali ni x lepaskan peluang,,tapi kami tapau je,,sbb masa amat mencemburui kami..

pastu terus gerak naik feri,,tu pon jem jugak...smpai atas feri konon lega...
siap amik2 gambau lagikkkkk

sekaliiiiiiiiii,,da nak smpai,stat2 enjin kete x blh..fuhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!
bateri kete berasap kau,,,,,
penat sangat die agaknye,bukak enjin lama kan..dgn jem lagi..then masa bli jeruk n nasi kandaq,mak aku stay dlm kete bukak enjin,ada la dlm sejam lebih..
pastu trus je jalan,,mau die x ngamok??

sian my babyyyy....tolak keluar,org kat pengkalan call kan cina suruh anto bateri,,nak xnak mmg kene tuka jugak..melayang rm180..saba jela...
so,kami selamat smpai seremban pukul bape tah,,malam!
mmg penat ya amat...
mmg short vacation yg btl2 vacation!tp puas...

btw selamat bertunang kakak...x sabaq nk tunggu ang kawin
mcm2 cabaran aku kat sana tau.. ;)

sekian

4 comments:

Cik Aja said...

ughhh..
selambak muka mak yong..
hehe..
meleleh air lior tingat nasik kandar line clear..

wAnNy said...

ajak en suami terbang kejap...pas makan blk la..haha

Sumayyah Nadhirah said...

cantek bj kak.....berkenan den...tnyelaaa mane tempaahhhhhhhhh....

wAnNy said...

maya,tu baju bli siap rasa aku..nnti den tanyo yo ;)