Friday, December 23, 2011

si DOBOT kesayangan yang MAKAN 5x sehari


 hye semua! ;)
bajet cun je minah atas tu kan...
posing bukan maen!
tu ok lagi,,cer tengok pix bwh nih...

nahhhhhhhh,,hancor ok..hahaha
tp xpe,,die kan bunting pelamin..ehhh,,x pasal2 ada pelamin pulok..heheh
so,,inilah kuceng kesayangan kami kat rumah tu..
dobot nama nya,,nama tu aku yg bagi,,jahat gile kan letak nama dobot..
opah aku ckp xsdp langsong!
da tu,,dobot bebeno..
die ni tersangat la manja ngan mak...
smpai aku jeles..motif nk jeles??haha
yela,,dr pagi smpai mlm mak je yg adooo kat rumah tu kan,,
tp istilah "manja" tu bukan lah jenis yg meleseh2 nih,die ni mmg x blh dipegang..geram aku kdg2...

kalau kitorang keluar ke mana2,,blk rumah,bukak pintu,,bukan aku mahupun en suami yg dikejarnye..
mak jugakkkk yg dicari..
mak amik air semayang die tggu tepi bilik air,mak solat die dok atas katil,,mak masak die tgk kat dapor,mak mkn ubat die tgk,dan bla3...
smpai aku panggil die KAK NAM!..:D
kdg2 aku tnye gak die,,"ko da pandai masak belum?" "solat da reti?" hari2 ngadap kan..xkan x reti2..haha
tp dobot diam je,,x jawab,,miow2 je..panggggggggggggggg...da sah2 kuceng,mana blh jawab..

ehhh,,ke laut lagi,,tajuk lain kan..cite berjela2 pasal lain pulak..
ok,bab makan die ni mmg menggila sikit semenjak bunting pelamin nih
ahh,,tp aku rasa sama je..mkn 5x sehari,,kdg2 kalau aku naik angin smpai 6x die membedal..
pagi2 buta aku bgn nk g keje tu,die da menyalak2 kat mak nk makan,,siap kejut mak kat dlm bilik..
menu nye nasi ngan ikan bakar..bijik2 friskies kejadah sume tu die x koserrr nk mkn ok..
pastu,,pkl 10 mintak lagi,,ikan mentah pulak,,sekor...
pukul 2 cmtu bagi lagi nasik ngan ikan bakau....ptg pkl 4 ke 5 cmtu bagi ikan mentah..
aku blk keje die membuta,,kenyang katenye..
mlm tu pukul 8 mlm cmtu makan lagi nasik ngan ikan bakau...
ha x ke 5x dah?
supper pon kdg2 mintak,tu bile aku naik angin aku bagi lagi ikan mentah sekor..adehhh,,dobot2..
kdg2 sblm kitorang tido,,nasik die ada lebih lagi,die ngadap la..mana la x gemssss..
seminggu mau setengah lori ikan die je!

ok la layan pic2 KAK NAM yg cun nih.....


perot aset termahal si dobot ;)


ok..da la..x yah letak pic dobot ni byk2,nti ferasan lak die..
hehe,,selamat bercuti rakan2..
Merry Christmas! ;D

sekian

2 comments:

Lady Rina said...

comelnye kucing tu...suka tengok..:)

wAnNy said...

hihi,,tq ;)
nakal nih