Saturday, December 31, 2011

2011 bakal melabuhkan tirai

salam semua!.... ;)
kita dah ada di penghujung tahun 2011 pon kan..
segala pengalaman dan kenangan yg berlaku sepanjang tahun ni samada baik atau pun buruk tetap menjadi ingatan yg abadi..cehhhh ayat kau...hehe

antara pengalaman paling manis thn nih bile aku dpt surat pertukaran..
heaven gile time tuh.......
yela,3thn di jempol nun mmg byk pahit manis..
tp pape pon aku bersyukur atas pertukaran tu...
yg pahit pasti lah ade,,mana ada kehidupan yg x berduka kan...
tp bia lah ia tersimpan sbg kenangan dan pengajaran yg boleh ditambah baik pd masa akan dtg..

so apa korang punye azam thn 2012?
hehe,,pada aku,aku x meletakkan azam yg byk utk thn 2012 nih..
takut x tercapai pulak kan
antara yg paling utama nye......................
haruslah nk menambah baik diri sendiri dan jd isteri yg solehah...
mmg masih banyak perlu diperbaiki..
jgn ingat kawen ni sng..pengertian kawen ni sgt luas kan..
so aku berharap sgt2 aku blh perbaiki diri sendiri dan cuba sedaya upaya utk menjadi isteri yg baik..
nk dpt sempurna tu x jamin la,,mana ade manusia sempurna kat bumi Allah ni selain daripadaNya sahaja...

Sabda Rasulullah SAW  yang bermaksud : "Apabila seorang wanita (isteri) itu telah melakukan sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadan, menjaga maruahnya dan mentaati perintah suaminya, maka ia dijemput di akhirat supaya masuk syurga mengikut pintunya mana yang ia suka (mengikut pilihannya)."
(Hadis Riwayat Ahmad, Ibnu Hibban dan Thabrani)
hmm sama2 renungkan.....
next azam adalah???


haaa,,ni kerja Allah s.w.t
mungkinkah???
sama2 la kite tunggu...

seterusnya sudah tentu utk mencarik rezeki lebih dan sentiasa berdoa yg terbaik utk kami..
dan dimurahkan rezeki,,nk kaya tu mmg la..sape xnk
tp kami terima je apa yg Tuhan dah rancangkan...sesungguhnya perancangan Dia adalah yg terbaik..
dan en suami selalu pesan kat aku.. "kaya kat dunia x semestinya kaya di akhirat..."
tp yela,,tu kan sume Tuhan punye kuasa..kami cuma mengharapkan rezeki yg lbh baik utk thn dpn...
kami akan usaha dgn lebih gigih lagi (walaupun en suami je yg lebih usaha)muahahaha


so harapan aku semoga dpt muhasabah diri dan berubah ke arah yg lebih baik..
kite pon bukan makin lama makin muda ye dokk...
yg lps biar lah lepas jd sejarah...
ada mcm ustazah bg tazkirah ke??xde kan...hihi

yg pntg JOZAN mmg terbaikkkk td...mcm nk pecah perut terbahak2...ehhh,,tetiba kann...
n tahniah kepada OSBON! ;D 
ok la..selamat tahun baru!


sekian

No comments: