Tuesday, November 22, 2011

1st Year WEDDING ANNIVERSARY | part 3 | -DINNER @ ATMOSPHERE 360-

salam semua...
mari kita menyambung siri penjelajahan kami sempena 1st year Wedding Anniversary nih...
pada sabtu bersamaan 19 November 2011 tu genap lah setahun kami mendirikan rumah tangga..
alhamdulillah,,segalanya berjalan lancar dengan izin Allah dan rezeki yg Dia berikan..syukur ;)
nk dijadikan cerita..minggu lepas adalah minggu exam utk aku,so start rabu 16 november smpai 19 november tu paper aku..sadis kannn..x dpt nk celebrate malam 18 november tu ;(
tp xpe,,asalkan en suami ada di sisi dah cukup..

19 november tu last paper aku,dah la ptg..potong stim btl....
mmg we all plan nk g dinner je time tuh..sblm2 tu ada gak survey2 nk mkn katne..
en suami biasa la..mcm x amik port je,,terserah kat bini die ni la kan..die mengekoottttt je..
so,setelah di survey2,,aku jadi confuse,,xtau nk dinner katne..
aku ckp kat en suami "kite makan kat bora ombak jelah,dekat ngan tmpt aku blaja tu"
en suami pon berkata "ok je,,ada mkn apa kat situ?"
aku ckp "biasa la,western ada,melayu thai ada,tmpt cantek" lalu en suami pon mengiyakan dan bersetuju..
smpai masa.........abis exam,tukau baju sume,dok meeting dlm kete berlama2an kan..
die plak beriya nk ke KL Tower,,aku ckp situ mahal..da la x booking..hari sabtu lak tu,sure ramai..
en suami tetap berdegil nak jugak ke sana..
aku pon ikotkan saja..........
smpai2 sana tnye la kot ada meja2 kosong kan..
cina tu ckp ada,,tp xde kat tepi tingkap,dlm sikit..lalu kami bersetuju..

jadinya secara rasmi dinner kami di Atmosphere 360 Restaurant KL Tower la..
actually ni baru tuka management,dulu lain,angkasa ape tah x silap aku kan..
komen,ok la..puas makan,tp mmg MAHAL..
sekali sekala buleh la,,berkala2 mmg bankrup!lain la ko keje lawyer ke majistret ke kan...
dah,,x mau ckp banyak,,mari layan gambar...

kitorang sampai awal jugak..dlm pukul 6

restoran bukak 6.30,,so kami ke observation deck dahulu,,last aku pegi masa darjah 4..haha,,en suami lagi pulak,,x penah sampai..dasattttt
okay,,restoran da bukak...masa ni x ramai org lagi,,aman damai ko nak bergedik2 posing
TQ en suami! ;)

ehhh2,,aku da tukau position..sbb arah putaran nye aku rasa terbalik kalau duduk tmpt mula2 aku duduk tu..

seafood yg super duper freshhhh! cuma ketam agak kureng sikit...lain okay sesangat
utk makluman harga pakej yg ditawarkan tidak termasuk air ye..coffee n tea je free n also plain water..lain2 sendirian berhad! utk watermelon juice ni harganya RM23.00 ++..kalau beli buah,,ramai dpt minum,,ye dok?



malam sudah,,KLCC menunjukkan view nya yg cantekk

mintak tolong captain restoran amik gambau,,sbb servis charge ko pon mahal kan..


dessert


nampak apa???lobster?tu hiasan je,,x boleh pon nak amik


jeruk juge adaaaaa ;)

salad station

ni ruangan amik makanan tu sume


kekenyangan



ada persembahan tp lagu cina

kat dlm tu ada ruang tmpt makan jugak..tp x berputar


ruang masuk dan keluar





en suami sedih sbb die xde hadiah utk saya..saya ckp xpe,,belanja makan ni pon lagi mahal dpd hadiah yg saya bagi tu ;)


ni je yg sempat dirembat kat parkson masa en suami pegi langkawi aritu..


ianya adalah....neck tie...;) en suami sangat sukekannya


tang membayor

nahhhh,,,ikutkan pakej die RM198 nett per person..tp time tu aku rasa murah sikit kot dlm RM170++ service charge n gov tax mmg x hengat..pape pon tq en suami ;)

tu saja la ye.....kami bergerak turun pada jam 9 lbh cmtu........n terus ke shah alam rumah kakak aku untuk jadi bbysiter sepanjang beliau ke NY selama 10 hari..
so,,kami akan meneruskan lagi penjelajahan Wedding Anniversary kami pada sabtu nih..
can't wait uollss...kemana kita??
tungguuuuuuuu ;)


n last but not least!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tahniah kepada pasukan Harimau Muda Malaysia yg berjaya membaham pasukan Garuda Indonesia pada SEA games mlm td..mmg sengit,,lemah jantung aku tgk....pape pon i'm proud to be MALAYSIAN! yg kaya budi bahasa dan berhati mulia..to Indonesian,,tolong bersihkan hati anda.hormati lah Negara lain,,aku mmg hangin masa game blom start time nynyi lagu Negaraku tu..huh!mcm x beretika penyokong indon nih...


sekian sahaja,,,bertemu lagi untuk part 4 di ...... ;)

5 comments:

mamabetty! said...

wani, hepy annivesry!
fengsan tgok rege ko dinner tuh..hoho..semoga bahgia ke akhir hayat okeh..aminnn =)

wAnNy said...

mamabetty!-heheh,,sekali sekala buleh la...hari2 mau bangkrup! TQ ;D

cendawanpink said...

ehh..wani rupenye follow aku..hehee..

nway..eppy anniversary.. ^_^


pstt pujie : aku pon mcm nk pgsan gak..ahahaa..:D

wAnNy said...

haha,,aku le sape lagi..
sj berblog walking td..x follow lagi ko..
tq,,jgn fengsan2.... ;D

Atmosphere 360 said...

Great review for Atmosphere 360, we really appreciate for your write up and introduce to others. Do give us more comment at http://malaysiafood.org/atmosphere-360/