Wednesday, March 23, 2011

montel dan timot







nama : montel
tmpat jumpe : kantin ofis
sbb amik : tergoda tgk muke die..haha
tarikh amik :x hengat
tarikh mati : pon x taw (sbb hilang tros) dgn harapan x mati lagi la hendaknya ;'(

die ni seekor yg manja bangat....
makan kuat..kucing lain mkn 3x sehari,,die 5x sehari (tu sbb gomok)
aku mmg sedih sgt die mungkin mati...
sblom die hilang tu mak aku ckp die ade muntah kua cacing..pastu mulut berbuih..
then mase tu aku ade klas,,so xdpt sgt nk tgk2 die...tsk3
pastu stat sabtu ptg tu die hilang smpai la ni x blk2...msti die da mati la tu..

mmg x best la die xde..
kalau x die je yg suke ketuk pintu bilik time aku smbyg or lepak2 ngan hubby..
suke sgt mengacau masuk bilik...dok atas katil,,manje2...(mcm posing2 kat atas tu)
kalau org sume dlm umah,,die merayap,,blk2 je msti ketuk pintu nk masuk..ngiau2..
yg plg best,,every weekend kalau aku menggosok baju keje,die la peneman setia..
lepak baek pnye atas katil smpai aku selesai menggosok....skrg da xde la peneman aku..huhu :(


ni plak timot (comot)...amik kat pasar ampangan..masa tu die 3 eko..tp aku amik 2 eko je,sbb yg lagi sekor tu mmg da xlame je aku tgk..tp yg aku amik dgn die ni pon mati keesokan harinya..x ckp khasiat kot..
die ni je yg tggl bertahan..die sgt3 rapat dgn mak..smpai tido pon mak bwk die,,n time die mati ahad lepas,mak menangis!,,mak xpenah menangis kalau kuceng belaan kami mati,,tp dgn timot ni mak sedih...yela,,die je peneman setia mak kat umah..
die xde umah jadi sunyi!kalau x die seekor kuceng yg nakal..mmg huru hara,,abis sume tmpt die jelajah bersama kuceng2 yg lain..mmg hyper!kalau blk keje,,die la penyambut tetamu..skrg x hade dah...sadis..die mati pon dikhuatiri sama sbb dgn montel..termakan racut rumput mungkin,sbb mak aku meracun kat dpn umah ni..
hmm pasni rase2 mcm x mau bela kuceng dah..kecewa pon ade..kalau x hilang,mati,,kalau x mati,hilang...nk belaan lain plak la..

moge timot n montel aman di sana..we always miss u... :(

sekian

5 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kucen first aku jew ilang..
yg first tue...
pastu aku jaga abes2 la...

wAnNy said...

aku da xnk bela kuceng dah..kiciwa

Miss Tasantek said...

hye..lambatlah aku view sal kucing ni. erm..aku pon baru kehilangan kucing 3 ekor selang beberapa hari.
erm..kucing ni klau mak die bagi makan tikus ke bagi makan benda2 kotor die akan kene penyakit cacing. kuciing2 aku pada asalnye sangat sihat. tapi sebab tabiat makan mak die kan, suke bagi tikus kat anak die, so mereka semua kecacingan dan mati secara pelahan2..masa die mati tu menitis2 air mata aku and mak aku. mak aku suke marah2 kucing tu sebagai tanda sayang. tapi bila mati meraung2 lak. tinggal sekor je bertahan...hidup sampai sekarang :)

wAnNy said...

yeke,,sedih ekkk...

Cik Aja said...

ehhh3..
dah ada kucen baru..
tp.... dah mati ???
haihhhh..
:(